konsten att leta på rätt ställen

Nu tänkte jag prata lite om konsten att hitta snygga prylar, men inte behöva betala hur mycket som helst. Jag har länge velat ha några snygga plansher till mitt kök. Något i stil med gammal reklam eller liknande. Typ en gammal pomac plansh tex. Dessa kan kosta flera 100 kronor. För det är otroligt eftertraktat bland retro älskare. Även antik affärer vet att dem ska ta mycket k betalt. Men jag var på en trakror uppvisning i förra veckan, där jag sprang på massa sånhär saker. Det var ju först och fräst gamla traktor motiv. Men jag hittade även det jag sökte. Damen i kassan såg frågande ut och frågade vad sjutton jag skulle med den till. dem stora kostar 15 kr styck och dem små kostar 5 kronor st. Det är extremt billigt. det är orginal motiv från 40 till 70 talet. Så vill man hitta billiga saker så bör man leta på oväntade ställen. Man bör även kolla in gammla släktingars källare. Där finns det mycket. Dessa godigar skall få en varsin ram. Sen upp i köket....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0