Nu närmar det sig på riktigt

Hejsan! Nu börjar snart resan på riktigt, resan mot min alderdes egna lägenhet. Nu tänkte jag berätta lite om resan fram till jag fick lägenheten. Jag hyr lägenheten genom Kalmar hem. www.kalmarhem.se Jag satt mig i kö i mitten av 2009. Vilket var väldigt bra. Anledningen till att det var ett plus, är för att Kalmarhems system fungerar på så vis att, den som ståt längs i kö (längs kund tid) dem får lägenhet. I stora drag så är det så det fungerar. Jag började leta lägenhet i julas och fick i Maj beskedet om att det finns en lägenhet i Funkabo i Kalmar som jag kan få titta på om jag vill. Jag och mamma kollar på lägenhet som jag blev som kär i den direkt. Mamma var dock inte lika förtjust i 4 trappor utan hiss. men läget och balkongen gjorde att jag bara ville ha den. Detta är planlösning för mitt nya hem. Det är 39 kvadrat meter. som sakt fyra trappor utan hiss. En liten balkong, jag bor även själv på denna våningen för det är högst upp. Så jag har ingen över mig, bara under mig. Balkongens utsikt är mot det lilla skogs området som finns där, vilket med är väldigt skönt. Någonting som är väldigt roligt med denna lägenhet är att det är snetak och det är allmänt lite halv konstig planlösning. Detta kommer bli en väldigt rolig utmaning. För Retro handlar mycket om att hitta nya möjligheter med gamla ting. Att göra ett hem så funktionellt som möjligt. Vilket blir en utmaning när det är snetak. Men jag har redan hittat små lösningar som jag tror kommer funka. Senar tänkte jag visa lite mer ingående vilka möbler jag redan har, och vilka köks saker jag redan har införskaffat mig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0