stringhyllan är äntligen uppe




Som ni ser så är min efterlängtade stringhylla äntligen uppe. anledninen till att det tagit så lång tid är för att jag har steg väggar. det vill säga man måste förborra och plugga innan man skruvar upp något. detta har ju såklart varit pappas jobb och han är ju bonde, så han har inte haft tid innan helt enkelt. den är redan fylld med massor av underbara saker. Allting från etineller (vilket är torkade blommor) jag har även min farmos gammla äggkoppas från 50-talet även servicen från statsmissionen står där. jag hittade en gammal Nilsson våg för jätte länge sen, men jag har ej vetat vart jag skulle ha den. jag ville helst inte borra massa onödiga hål i väggarna. så den passade ganska bra i hyllan. men hittade jag på kupan i Degerhamn, den är från 50-talet. "oldtimes" burkarna kommer från en lakris butik i Stockholm som jag och mamma var i för inte så länge sedan. Lakrisroten hetten den butik. man kunde köpa den fulla med olika soters lakris. men jag köpte dem tomma, för jag var ju trots allt bara ute efter sjävla burken. längs upp på hyllan så ser ni något väldigt intresant som jag tänker blogga mer om senare. Det är nämligen en nytillvärkning av ett av 50 talets största saladsbestik. Jag fick den i 18 års present......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0